Günlük plan

Günlük Plan

Ders : Hayat Bilgisi (2. ders)
Sınıf : 5/A
Süre : 40 dk.
Ünitenin Adı : Sağlıklı Yaşam
Konu : Vücudumuzu Tanıyalım
Amaç :
1. Burak, Aydın ve Kaan, verilen resimli karttaki gösterilen vücut bölümünün adını bağımsız olarak söyler.
2. Süleyman ve Meltem, verilen resimli karttaki adı söylenen vücut bölümünü bağımsız olarak gösterir.
3. Öğrenci, verilen resimli kartlar arasından 5 farklı vücut bölümünden eksik olan resimli kartı bağımsız olarak takar.
4. Öğrenci, verilen geometrik şekillerdeki kağıtları yapıştırarak insan resmi yap denildiğinde şekilleri uygun şekilde yapıştırarak insan resmi yapar.

İçerik :Kavram, Beceri

Gelişim Alanı: Bilişsel gelişim alanı.

Araç : Vücudumuzun bölümlerini gösteren resimli kartlar ve pano. Geometrik şekiller yapıştırıcı, ipler.

Yöntem : Vücut bölümlerini gösterme/adını söylemede açık anlatım yöntemi. Yapıştırma etkinliğinde İpucunun giderek arttırılması yoluyla öğretim yöntemi kullanılacaktır.

Hata Düzeltmesi: Öğretmen Vücudun bölümlerini sorarken 4 sn. sonunda öğrencinin yanlış tepki vermesi veya tepki vermemesi halinde doğru cevabı bilen bir arkadaşından söylemesini isteyerek bilemeyen öğrencinin arkadaşını model almasını sağlar

İpucu : Burak: S.İ. Kaan : Sİ, Mİ.
Aydın : Sİ, Mİ. Süleyman: Sİ, Mİ.
Meltem : Sİ, Mİ, TFY.

Ortam :Masada şeklinde oturulur. Bu oturuş şekli öğrencilerin performanslarına ve ipucu şekillerine göre düzenlenmiştir. Burak, ve Aydın en yüksek, Meltem en düşük. Kaan’la Süleyman ise Meltem’e göre bir üst ipucu düzeyine sahip öğrencilerdir. Ayrıca performansı en iyi olan öğrenciler Burak ve Aydın’dır.

Pekiştireçler : Sosyal pekiştireçler; Çak yapma, aferin deme, alkış.
Yiyecek pekiştireçleri; Sakız, bonibon
Etkinlik pekiştireci; Sınıf sabununu taşıma.

Pekiştireç tarifesi: Sürekli pekiştirme tarifesi kullanılacaktır. Öğrencinin her doğru yanıtı sosyal pekiştireçlerle pekiştirilecek.

İşleniş : Öğretmen sınıfa girer öğrencilerle selamlaştıktan sonra yanında getirdiği yanında getirdiği resimli kartları öğrencilere gösterir. Evet çocuklar bakın size ne getirdim. Bunlarla ne yapıcaz merak ediyor musunuz? diye sorar ve büyük vücudumuzun bölümleri panosunu sınıfın ortasına getirir. Öğretmen panoda bulunan büyük çocuk resmi üzerinden vücudumuzun bölümlerini tanıtmaya başlar. İlk önce vücudun en üst bölümünde bulunan baştan başlar ve aşağıya doğru vücudun bölümlerinin neler olduğunu söyler. Evet çocuklar bakın burası başımız vücudumuzun en üstündedir. Herkes başını tutsun bakalım evet çok güzel. Öğretmen bu arada başını göstererek öğrencilere model olur. Başımızda neler var çocuklar biliyor musunuz. Bakın saçlarımız var, görmeye yarayan gözlerimiz var, duymaya yarayan kulaklarımız var, koku almamızı sağlayan burnumuz var, yemek yediğimiz ağzımız var diyerek bütün organları göstererek tanıtır. Daha sonra öğretmen vücudumuzun bölümlerinden gövdeye geçer. Evet herkes gövdesini göstersin bakalım. Herkesin gövdesi farklı değil mi çocuklar. En büyük gövde kimin? Peki en küçük gövde kimin? En uzun gövde kimin? Diye öğrencilere sorular sorarak öğrencilerin gövdelerini göstermeleri sağlanır. Daha sonra kolları gösterir öğretmen. Çocuklar biz insanları hangi organımızla kucaklarız. Evet kollarımızla? Evet herkes kalksın ve birbirimizi kucaklayalım. Evet kollarımızla sarıyoruz dimi. Öğretmen daha sonra evet çocuklar biz vücudumuzun hangi bölümüyle yürürüz. Evet bacaklarımızla herkes bacaklarını göstersin bakalım. Peki çocuklar biz topa neremizle vuruyoruz diye sorar. Evet ayaklarımızla herkes ayaklarını göster bakalım. Sırayla gelin ve şu topa vurun bakalım diyerek öğrenciler ortaya çağırılır.

Büyük panodan öğrencilere tanıttıktan sonra öğrencilere küçük vücudun bölümlerini gösteren resimli kartlar gösterilir. Bunları büyük panonun yanındaki bölmelere yerleştirmelerini istenir. Bu etkinlik öğretimin değerlendirmesi olarak yapılır. Öğretmen Meltem’i yanına çağırır ve öğrenciye adını söylediği resimli kartı göstermesini ister. Öğrencinin gösterdiği resimli kartı küçük bölmeye takmasını ister. Öğrenci tüm kartları göstererek yerine takar. Etkilik tüm öğrencilerle sırayla yapılarak devam edilir. etkinliğin sonunda öğrencilere pekiştireç kutusundan bir tane pekiştireç almasın izin verilir.

Daha sonra yapıştırma etkinliğine geçilir. öğrencilerden verilen farklı büyüklükte ve renkteki geometrik şekillerden insan resmi yapmaları istenir. Öğretmen öğrencilere örnek olarak kendisinin yaptığı resmi öğrencilere gösterir ve öğrencilerden buna benzer resim yapmalarını ister. Etkinliğe başlamadan önce sınıfın şeklini değiştirir. Öğrenciler birbirlerini model almaları için karşılıklı olarak oturtulurlar. Daha sonra öğretmen liderliğinde resminden başından başlayarak yapmaya başlarlar. Yuvarlak geometrik şekilden başlayarak adamın başını yaparlar. Daha sonra büyük üçgenden vücudu ve dikdörtgenlerden kolları yaparlar. Daha sonra küçük üçgen veya dairelerden eller yapıldıktan sonra kare veya dikdörtgenlerden bacaklar ve yine aynı şekilde küçük daire veya üçgenlerden ayaklar yapılır. Daha sonra öğrenciler dairelerden gözler, üçgenlerden kulaklar ve ağız, üçgenden de burun yapılır. Etkinlik iplerle saç yaparak sona erdirilir. Öğrencilerin resimleri pekiştireç olarak panoya asılır.


Değerlendirme :

Vücudun bölümleri öğretimi tablosu

Öğrenciler/ davranışlar

1. Baş

2. Gövde

3. Kol

4. El

5. Bacak

(+): Doğru Tepkiler, (-) Yanlış Tepkiler

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

pantolon düğmesi ilikleme

"sarı" renk kavramı