Otistik Bireylerde Eğitim

Otistik bireylerde öğretim sırasında çok fazla yönerge verilmesinden kaçınmalıyız. tek kelimeli ve kısa yönergelerle bireye öğretim yapılmalıdır.pekiştireç "tabiki en büyük silahımız" bunu kesinlikle unutmamalı ve hemen olumlu davranışın arkasından vermeye özen gösterelim. istikrar ve kararlılık sayesinde verilen eğitimin kısa sürede iyi sonuç verdiğini göreceksiniz.ancak öğretime başlamdan önce öğretim sonucunu önceden kestirmeliyiz. kazanılmış davranışları değiştirmek yeniden davranış kazandırmaktan çok daha zordur.


Otistik bireylerde yanlış yapmaya izin vermemek o davranışın kazanılmasını hızlandırmaktadır. çok fazla yönerge ve ipucu vermeden tek bir yönerge ile öğrencini yapması istenir ve yapmadığı takdirde direk TFY ile yapması sağlanır. daha sonradan ipucunun geri çekilmesi yoluna gidilir. dikkat edilmesi gereken husus bireyi ipucu bağımlısı haline getirmemektir.mümkün olduğunca hızlı bir şekilde ipuçları geri çekilerek bireyin beceriyi bağımsız yapması sağlanmalıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi