Günlük plan

Günlük Plan 01/Mayıs/2006 P.tesi.

Ders : Matematik (3. ders)
Sınıf : 5/A
Süre : 40 dk.
Ünitenin Adı : Sağlıklı Yaşam
Konu : Üstünde Kavramı
Amaç :
1. Öğrenci, verilen nesneler arasından üstünde olanı göster denildiğinde, üstünde olan nesneyi 5 denemenin en az 4 ünde bağımsız olarak gösterir.
2. Öğrenci, yerdeki 4 farklı renkteki sayı kümeleri arasından(1,2,3,4) 4 olanları kutunun içine at yönergesi verildiğinde, 4 olanları bağımsız olarak 4/3 oranında kutunun içine atar.
Ø B. ve A., 4 farklı renkteki sayı kümeleri arasından(1,2,3,4) 4 olanları kutunun içine at yönergesi verildiğinde, 4 olanları bağımsız olarak 4/3 oranında kutunun içine atar.
Ø M., S. ve K., 4 farklı renkteki sayı kümeleri arasından(1,2,3,4) 4 olanları kutunun içine at yönergesi verildiğinde, 4 olanları S.İ.+KFY ile 4/3 oranında kutunun içine atar.
3. M. ve S., 4 rakamının olduğu resmi boya denildiğinde bağımsız olarak resmi 10 dk. içinde boyar.
4. B. ve A., makasla kestikleri kağıtları yapıştırıcı sürerek yapıştır denildiğinde 4 rakamının üzerine bağımsız olarak yapıştırırlar.
5. K., makasla kestiği kağıtları yapıştırıcı sürerek yapıştır denildiğinde 4 rakamının üzerine KFY ileyapıştırır.

İçerik :Kavram, Beceri

Gelişim Alanı: Bilişsel gelişim alanı. Küçük kas gelişim alanı.

Araç : Sayıları gösteren sayı kartları, renkli elişi kağıtları, sayı sembollerini boyama kağıtları, üstünde kavramı araç seti.

Yöntem : Üstünde kavramının öğretiminde ilk iki araç eşzamanlı ipucuyla öğretim, sonraki 2 araç 4 sn. sabit bekleme süreli öğretim yöntemi, son araç ise değerlendirme aracı olarak kullanılacaktır.(zaman sıkıntısı ve bu kavramın daha önce çalışılmış olması nedeniyle böyle bir öğretim yöntemleri hiyerarşisi kullanılacaktır)
4 rakamının sepete toplanması ipucunun giderek arttırılması yoluyla öğretim,
4 rakamının boyanmasında ve yapıştırılmasında ipucunun giderek arttırılması yoluyla öğretim.

Hata Düzeltmesi: Öğretmen sunum sonunda öğrencinin yanlış tepki vermesi veya tepki vermemesi halinde doğru cevabı bilen bir arkadaşından söylemesini isteyerek bilemeyen öğrencinin arkadaşını model almasını sağlar.

İpucu : B.: S.İ.,M.İ. K. : Sİ, Mİ, Sİ+KFY
A. : Sİ, Mİ. S.: Sİ, Mi, Sİ+KFY
M. : Sİ, Mİ,S.İ.+KFY,TFY,

Ortam :Masada ....... şeklinde oturulur. Bu oturuş şekli öğrencilerin performanslarına ve ipucu şekillerine göre düzenlenmiştir. B., ve A. en yüksek, M. en düşük. K.’la S. ise M.’e göre bir üst ipucu düzeyine sahip öğrencilerdir. Ayrıca performansı en iyi olan öğrenciler B. ve A.’dır.

Pekiştireçler : Sosyal pekiştireçler; Çak yapma, aferin deme.
Yiyecek pekiştireçleri; kraker, bonibon,jelibon, çikolata, cips(herhangi birinden bir tane).
Etkinlik pekiştireci; Resmin panoya asılması.

Pekiştireç tarifesi: Üstünde kavramında sürekli pekiştireç tarifesi kullanılacaktır. 4 sayısının öğretiminde SOP2 yani öğrencinin 2. ve 4. doğru yanıtları pekiştirilecektir. Sonunda öğrenciler yiyecek pekiştireci ile pekiştirilecektir. Boyama/yapıştırmada ise DOP 2 yani öğrenciler 10 dk. içinde 2 dk. aralıklarla toplam 5 kez sosyal pekiştireçlerle pekiştirilecektir.

İşleniş : Öğretmen sınıfa girer öğrencilerle selamlaştıktan sonra yanında getirdiği kutuyu öğrencilerin göre bileceği bir yere koyar. “içinde sizce ne var? ne olabilir?” Şeklinde sorular sorarak kutu içindeki araçlar hakkında merak uyandırır. Öğretmen bazı araçları kutunun içinden çıkararak öğrencilere gösterir. Çocukların ilgisini nesnelere çeker. Nesnelere bakmaları için onları öğrencilere verir. Öğretmen öğrencilere verdiği nesneleri toplar ve şimdi bunlarla çalışacağız der. Öğretmen birinci araç setinden başlar. Öğrencinin önüne birinci araç setini koyar ve “önündeki nesnelere bak ve bana üstünde olan nesneyi göster” diye sorar ve hemen ardından öğrencinin tepkisini beklemeden “bak bu üstünde” diyerek kontrol edici ipucunu verir. Öğrencinin doğru tepkileri sosyal pekiştireçler ile pekiştirilir. Öğrencinin yanlış tepki vermesi durumunda ise, hata düzeltmesine gidilir ve bilen bir arkadaşına sorularak öğrencinin verdiği doğru tepkiyi görerek arkadaşını model alması sağlanır. İkinci araçta bu şekilde sunulduktan sonra üçüncü araca geçilir. Üçüncü ve dördüncü aracın sunumu ise 4 sn. sabit bekleme yapılır. Araçlar öğrencinin önüne koyulur ve öğretmen “önündeki nesnelere bak ve bana üstünde olan nesneyi göster” diye sorar. Öğrencinin yanıt vermesi için içinden sayarak 4 sn. bekler. Öğrencinin ipucundan önceki doğru tepkileri pekiştirilir. Öğrencinin 4 sn. içinde doğru tepki vermemesi veya hiçbir tepkide bulunmaması durumunda öğretmen “bak bu üstünde” diyerek kontrol edici ipucunu sunar. Öğrencinin doğru tepkileri pekiştirilir. Öğrencinin ipucundan sonra yanlış tepki vermesi veya tepki vermemesi halinde ise hata düzeltmesine gidilerek öğrencinin arkadaşını model alması sağlanır. Araç setindeki son araç ise değerlendirme aracı olarak kullanılır. Öğrenciye hiçbir tepkide bulunmadan “önündeki nesnelere bak ve bana üstünde olan nesneyi göster” yönergesi verilir. Öğrencinin doğru tepkileri (+), yanlış tepkileri (-) olarak tabloya işaretlenir. Bu şekilde hafta içinde 5 sunum yaparak alınmış olan 5/4’lük ölçütü karşılaması sağlanır. Üstünde kavramının sunumu bittikten sonra öğretmen kavram kutusunu ortadan kaldırır ve öğrencilere pekiştireç kutusundan istedikleri bir pekiştireç verilir. Diğer etkinliğe geçiş yapılır.

Diğer etkinlik olan yerdeki 4 sayısını toplama oyunu için sayılar yere tüm öğrencilerin görebileceği şekilde serilir ve bir kutu koyulur. Etkinliğe başlamadan önce öğrencilerin parmak kaldırması sağlanır. Model olması için öğretmen Burak’tan başlar ve yerdeki 4’leri sırayla toplayarak arkadaşlarına vermesini ister. Öğrenci yerdeki sayıları toplarken sayıyı havaya kaldırır, “dört” diyerek arkadaşlarına göstermesi sağlanır. Öğrenci tüm sayıları topladığında her öğrencinin önünde bir tane 4 rakamı olur. Daha sonra öğretmen Burak’ı pekiştirerek yerine oturtur ve diğer öğrencilerden “Burak sana kaç verdi” diyerek söylemesi sağlanır ve sayılar toplanıp yerlerine bırakılır. Daha sonra yerinde güzel oturan ve parmak kaldıran öğrenciyle devam edilir. Bundan sonra öğrencilerin 4 sayılarını toplayıp kutunun içine atması sağlanır. Öğrencinin doğru yanıtları anında sosyal pekiştireçler pekiştirilir. Etkinlik sonunda ise öğrenciyle birlikte kaç tane dört topladığı sayılır ve öğrenciye yiyecek pekiştireci verilerek yerine oturması sağlanır. Etkinlik tüm öğrencilerle aynı şekilde gerçekleştirilir. Öğrencinin doğru tepkileri değerlendirme formunun uygun yerine işaretlenir. Etkinliği tamamlayan öğrenci aferin denilerek pekiştirilir ve bir diğer güzel parmak kaldıran öğrenciye geçilir. Etkinlik bittikten sonra diğer etkinlik için hazırlık yapılır.

Öğretmen öğrencilere daha önce hazırlayıp getirmiş olduğu boyama kağıtlarını dağıtır. Boyama yapacak öğrencilere boyaları verilir. Kesme yapıştırma yapacak öğrencilere makas ve yapıştırıcı verilir. Öğrencilerin 4 sayıları ile olan etkinliği yapmaları sağlanır. Etkinliği güzel yapan öğrencilerin yaptıkları panoya asılarak pekiştirilir. Öğrencilerin seri bir şekilde etkinliği yapmaları sağlanır. Etkinlik bittikten sonra güzel olanlar panoya astırılır ve yemek yemeğe gitmek için sınıf kapısının önünde sıra olunur. Gün içinde etkinliklere katılan ve uslu duran öğrenciye sınıf sabununu götürmesine izin verilir.

Değerlendirme :

Üstünde kavramı öğretimi tablosu

Sepete atma etkinliği öğretim değerlendirilmesi:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi