Akademik Beceriler

AMAÇ 1. Nesneleri büyükten küçüğe, küçükten büyüğe doğru sıralayabilme.

Davranışlar :
1. Aynı tip ve renkte üç farklı büyüklükteki nesne arasından en büyük olanını gösterir/söyler.
2. Aynı tip ve renkte üç farklı büyüklükteki nesne arasından en küçük olanını gösterir/söyler.
3. Aynı tip ve renkte üç farklı büyüklükteki nesneyi büyükten küçüğe doğru sıralar.
4. Aynı tip ve renkte 4.....10 farklı büyüklükteki nesneyi büyükten küçüğe doğru sıralar.
5. Farklı tip ve renkte üç farklı büyüklükteki nesne arasından en büyük olanı gösterir/söyler.
6. Farklı tip ve renkte üç farklı büyüklükteki nesne arasından en küçük olanı gösterir/söyler.
7. Farklı tip ve renkte üç farklı büyüklükteki nesneyi büyükten küçüğe doğru sıralar.
8. Farklı tip ve renkte 4.....10 farklı büyüklükteki nesneyi büyükten küçüğe doğru sıralar.
9. Farklı tip ve renkte 4.....10 farklı büyüklükteki nesneyi küçükten büyüğe doğru sıralar.
10. Büyükten küçüğe doğru sıralanmış diziyi istendiğinde gösterir/söyler.
11. Küçükten büyüğe doğru sıralanmış diziyi istendiğinde gösterir/söyler.

AMAÇ 2. Nesneleri yakında-uzakta olmaları bakımından ayırt edebilme.

Davranışlar :
1. Farklı uzaklıktaki iki nesneden kendisine yakın olanı gösterir/söyler.
2. Farklı uzaklıktaki iki nesne arasından başka bir nesneye yakın olanı gösterir/söyler.
3. Nesneler arasında birbirlerine göre yakında olanı gösterir/söyler.
4. Bir nesneyi başka bir nesneye göre yakında olma bakımından belirtilen konuma yerleştirir.
AÇIKLAMA : Aynı işlem basamakları "uzakta" kavramı için de tekrarlanır.



AMAÇ 3. Varlıkları altında-üstünde olmaları bakımından ayırt edebilme.

Davranışlar :
1. Üst üste konulan aynı tip iki nesneden altındakini gösterir/söyler.
2. Üst üste konulan farklı tip iki nesneden altındakini gösterir/söyler.
3. Çevresinde gösterilen iki nesneden altındakini gösterir/söyler.
4. Eline verilen bir nesneyi gösterilen nesnenin altına koyar.
AÇIKLAMA : Aynı işlem basamakları "üstünde" kavramı için de uygulanır.

AMAÇ 4. Nesneleri azlık-çokluk bakımından ayırt edebilme.

Davranışlar :
1. Farklı çokluktaki aynı tip nesnelerden oluşan iki grup arasından az olanı gösterir/söyler.
2. Farklı çokluktaki farklı tip nesnelerden oluşan iki grup arasından az olanı gösterir/söyler.
3. Çevresinde gösterilen iki nesne grubu arasından az olanı gösterir/söyler.
AÇIKLAMA: Aynı işlem basamakları "çok" kavramı için de tekrarlanır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi