ÖZBAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ

Soyunma ve Giyinme Becerilerinde ;

Giyinme becerilerinden ÖNCE soyunma becerileri gelir.
(soyunmayı bilmeyen çocuk giyinmeyi öğrenemez. )
Düğme iliklemeden önce düğme çözme
vb. gelirDüğme çözme – iliklemeden önce de çıt çıt açma – kapama fermuar açma – kapama

Bu becerilerin DOĞAL ORTAMlarda bir GEREKSİNİM söz konusu olduğunda çalışılması becerinin daha kolay ve bir amaç doğrultusunda öğrenilmesini sağlar.

Örneğin;
Diş fırçalama becerisi çalışabilmek için çocuğun yemek yemiş olması,
Soyunma becerisi çalışabilmek için çocuğun banyo yapacak olması, tuvalete gidecek olması ya da yatacak olması ,
Giyinme becerisi içinde aynı şekilde banyo yapılmış olması, sabah giysilerini giyecek olması, gezmeye gidecek olması gibi
Beceriyi çalışmaya GEÇERLİ NEDEN durumu bulunmalı.

Yemek yeme, tuvalet vb. birçok beceri doğal zamanlarda çalışılmalıdır.

Çocuk, beceriyi gereksinim duyuyorsa edine bilir. Aynı şekilde DİL de gereksinim sonucu edinilir. Önemli olan çocuğun gereksinim duymasını sağlamaktır.
Örneğin ;
Yemek yeme becerisini edinebilmesi için; yeme işi çocuğa bırakılır ( Kesinlikle yerine yedirilmez !!!!). Deneme sayısı arttıkça beceriyi gerçekleştirme düzeyi de artar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi