SOYUNMA –GİYİNME BECERİLERİ ÇALIŞIN

Önce;
Çorap çıkarma
Kazak çıkarma
Pantolon çıkarma
İç çamaşırı çıkarma
Becerilerini
yerine
getirmesini
isteyin


Sizlere bir beceri öğretimi verecek olursak şöyle bir yaklaşım sergilemenizi isteriz;

“Alper çorabını çıkar” dedikten sonra bir süre bekleyin. Eğer öğrenci çorabını çıkarmıyor veya çıkarmada zorlanıyorsa “Hadi birlikte çıkaralım” diyerek yere oturun. “bak ben çıkarıyorum” diyerek çorabınızı çıkarmanızı izlemesini sağlayın.

“Hadi sende çorabını çıkar” deyip bir süre bekleyin. (2-3 sn.) Yardım edin. Bir ayağını dizden bükerek yere koymasını sağlayın. (ayağını uzat, şimdi kaldıralım ayağımızı vb. açıklamalar yapın.)

“pantolonumuzun paçasını yukarı kaldıralım, aaa burada Alper’in çorabı varmış” vb. diyerek çorabı aşağı doğru indirin, topuktan çıkarıp bekleyin “çorabını çıkar (çek)” deyin. Parmak uçlarından tutup çekmesini sağlayın. (Gerektiği kadar yardım edin) Çorap çıktığı zaman ‘aa çorap çıktı’ “Aferin sana çok güzel çıkardın, diyerek pekiştirin.

Her bir basamakta ne yaptığınızı cümlelerle mutlaka açıklayın ve arada ona fırsatlar tanıyıp basamağı gerçekleştirmesini bekleyin daha sonra yardım edin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi