GÖZ KONTAĞI KURMA (Göz göze gelme)

Çocuğunuzun kazanması gereken temel becerilerdendir. “……… bana bak.” dendiği zaman, çocuk bakarak tepki veriyorsa iletişim kurmak ve öğrenmek içinde ilk adımı atmış olacaktır.

Bunun için önce;

Karşılıklı oturun,
“…… bana bak” deyin. Bakarsa ödüllendirin. Tepki vermezse bakmasını sağlayın (çenesinden tutup başını kendinize doğru çevirin veya çocuğunuzun işaret parmağından tutup kendi burnunuza doğru elini çekin ve bunları yaparken de adını söyleyip bakmasını isteyin) eğer bunları yaptıktan sonra bakarsa yine ödüllendirin.
Bakmamak için direnirse bırakın, belli bir süre geçtikten sonra yeniden deneyin.
“ ……. bana bak” deyin. İlk yaptığınız yardımı azaltın (sadece çenesinden tutun) ve ödüllendirin.
Aynı cümleyi söyleyin, süreyi uzun tutmaya çalışın (çenesinden tutma işleminin süresini uzatın),ödüllendirin.

Ne çalışırsak çalışalım yönergelerimiz sabit olmalıdır. Her denemede farklı yönergeler vermemeliyiz. Öğrenciler neye tepki vereceklerini iyi bilmelidirler.

Ödüllendirmeyi de unutmamalıyız. Kendinize bir kutu edinin ve içine çocuğunuzun sevdiği yiyeceklerden oyuncaklardan vs. koyun. Davranışı veya beceriyi çocuğunuzun yerine siz yapıyor olsanız veya elinden tutarak bile yapıyor olsanız muhakkak ödüllendirmelisiniz.Değişik zaman ve ortamlarda “ …… bana bak” cümlesine bakarak tepki vermesini bekleyin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi