Oyun öğretimi

Etkinlik Adı: Renkli Toplar

Etkinliğe Katılacak Öğrenci Sayısı: İkişerli gruplar halinde tüm sınıf öğrencileri sırayla oynayabilir.

Etkinliğin Süresi: 10 dk.

Araç-Gereçler:

v Renkli pin pon topları,
v Dört ana renkten oluşan kartlar,
v Renkli viyol,
v Sepet,
v Torba.

Etkinliğin Gerçekleştiği Ortamın Özellikleri:

Ø Etkinlik sınıftaki bir oyun köşesinde gerçekleştirilir.
Ø İki metre arayla iki sıra karşılıklı olarak koyulur.
Ø Bir sıraya sepetler içinde pin pon topları, diğerinde topların koyulacağı boyalı viyoller yerleştirilir.

Etkinlik İçin Önkoşul Beceriler:

Öğrenci;

El göz koordinasyonunu kurabilmelidir.
Dört ana rengi ayırt edebilme becerisine sahip olmalıdır.
Öğretmenin ve arkadaşının verdiği yönergeyi anlamalıdır.
Eşleme becerisine sahip olmalıdır.




Etkinliğin Gelişim Alanlarına Katkısı:

Bilişsel Gelişim:

Kavram gelişimini (renkleri bulma,renk eşleme ve renk öğretimi) desteklemek,
Eşleme becerilerinin gelişimini sağlamak,
Görsel ve işitsel algı gelişimini sağlamak,
Genelleme becerilerini geliştirmeyi desteklemek.



Motor Gelişim:

El göz koordinasyonunun gelişimini desteklemek,
Tutma becerilerini desteklemek (topları viyollere taşımak ),
Koyma becerilerini desteklemek (topları viyollere yerleştirmek ).
Ayakta durma ve koşma becerilerini desteklemek(hızlı olması için koşması ve rengi söyleyen öğrencinin ayakta durması).

Dil Gelişimi:

Yönerge verme ve takip etme becerisini geliştirme,
Sıra alma becerisini geliştirme.

Sosyal Gelişim:

Oyunu kurallarına uygun olarak oynama becerilerini kazandırmak,
Grup içinde sıra alma becerisi ve rekabet duygusu kazandırmak

Etkinliği Uygulama:

Öğretmen ;

Öğretmen sepetin içindeki renkli topları göstererek renkleri hatırlatır,
Topları sepetin içine koyar,
Renklerden oluşan kartları torbanın içine koyar,
Öğrencilere oyunu ve kuralları hatırlatır,
İki öğrenciden oluşan iki grup seçer.
Öğrencilere torbadan çıkan renkle aynı olan topu bulup aynı renkten olan viyolun içine yerleştirmesini ister.

Öğrenci ;

Öğrenci torbadan çektiği rengi arkadaşına söyler,
Rengi duyan öğrenci aynı renkten olan topu sepetin içinde bulmaya çalışır,
Bulduğu topu aynı renkte olan viyolun içine yerleştirir,
Torbadaki renkler bitene kadar etkinlik devam eder,
Torbadaki renkler bittiğinde öğrenciler yer değiştirir,
Önce bitiren grup pekiştirilir.

Kullanılacak İpucu Teknikleri:

Sözel İpucu:

Öğrenci torbadan çektiği rengi bilemediğinde,sepetten bulamadığında veya aynı renkteki viyole yerleştiremediğinde sözel ipuçları vererek ne yapacağı açıklanır. Örneğin; evet kırmızı renkli topu arıyorduk biraz daha karıştır bakalım gibi.

Model İpucu:

Öğrenci yapması gerekenleri yapamadığında önce öğretmen yaparak öğrenciye gösterir ve öğrenciden yapmasını ister.

Fiziksel İpucu:

Öğrenci tüm ipuçları kullanıldığı halde basamakları gerçekleştiremezse öğretmen öğrenciyle birlikte yaparak fiziksel ipucu verebilir. Örneğin; çocuğun kolundan tutarak topu bulmasına ve viyolun içine koymasını sağlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi