ÖĞRETİM AMAÇLI ETKİNLİKLER
Etkinlik 1 : Şarkı söyleme
Amaçlar:
1. Öğrenci “Ceviz adam, sincap, örümcek dede, parmak ile, hayvanlar” şarkılarını dramatize ederek öğretmenle birlikte söyler.

Süre :15 dk..(16:00-16:15)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Etkinlik 2 : Ünite etkinliği.

Amaç :
1. Hayvan kavramı öğretimi
Ø Öğrenci kendisine gösterilen resimdeki hayvanın (tavuk, horoz, güvercin, aslan, zürafa, tilki.) adını benzer şekilde söyler.

İçerik : Kavram

Gelişim Alanı:Alıcı dil ve ifade edici dil gelişimi.
Bilişsel gelişim alanı

Süre : 15 dk. (16:15-16:25).

Araç : Tavuk, horoz, güvercin, aslan, zürafa ve tilki resimlerinden oluşan 6 tane resimli kart ve pano.

Yöntem : Eş zamanlı ipucuyla öğretim.

İpucu : H.: S.İ.MO Y. : Sİ+KFY
H. : Sİ, MO, KFY G. : Sİ+KFY
E. : Sİ, MO Ö. : T.F.Y., Sİ+KFY

Ortam :Masada şeklinde oturulur. Bu oturuş şekli öğrencilerin performanslarına ve ipucu şekillerine göre düzenlenmiştir. H., H. ve E. en yüksek, Ö. en düşük. Yusufcan’la, G.ise Ö.’ e göre bir üst ipucu düzeyine sahip öğrencilerdir. Ayrıca performansı en iyi olan öğrenciler H., E. ve H. dir.

İşleniş : Öğrenciler ve öğretmenler karşılıklı olarak masalara otururlar. Daha sonra öğretmen öğrenciye tavuk resmini göstererek “bu hayvanın adı ne?” diye sorar ve öğrencinin cevabını beklemeden “inek” der ve öğrencinin inek demesini bekler. Öğrenci tepki vermezse, öğretmen soruyu tekrar eder ve 2-3 saniye daha bekler. Öğrenci yine söylemezse öğretmen öğrencinin yerine söyleyerek bir sonraki öğrenciye geçer. Öğrenciden yanlış tepki alınması durumunda hata düzeltmesi yapılarak hayvanın adı öğretmen tarafından söylenir. 6 hayvanın adı bu şekilde tüm öğrencilere sorulur. Sunum her öğrenciye sırayla yapılır. Hedeflenmeyen bilgi olarak hayvanların çıkardığı sesler, yaşadığı yer ve ne yedikleri sunulur.

Etkinlik 3 : Ünite etkinliği.

Amaç :
2. Hayvan kavramı öğretimi
Ø Öğrenci kendisine gösterilen resimdeki hayvanın (tavuk, horoz, güvercin, aslan, zürafa, tilki, at, koyun, köpek, inek, ördek, kedi) adını benzer şekilde söyler.
Ø Öğrenci adı söylenen hayvanı (tavuk, horoz, güvercin, aslan, zürafa, tilki, at, koyun, köpek, inek, ördek, kedi) bağımsız olarak gösterir.
Ø Öğrenci, seçtiği karttaki hayvanla aynı olan hayvanı 5 denemenin en az 4’ünde doğru olarak eşler.

İçerik : Kavram

Gelişim Alanı:Alıcı dil ve ifade edici dil gelişimi.
Bilişsel gelişim alanı

Süre : 15 dk. (16:25-16:35).

Araç : 10 tane hayvan (tavuk, horoz, güvercin, aslan, zürafa, tilki, at, koyun, köpek, inek, ördek, kedi) resimlerinden oluşan eşleme panosu.

Yöntem : Sabit bekleme süreli öğretim yöntemi.

İpucu : H.: S.İ.MO Y. : Sİ+KFY
H. : Sİ, MO, KFY G. : Sİ+KFY
E. : Sİ, MO Ö. : T.F.Y., Sİ+KFY
Ortam :Masada şeklinde oturulur. Bu oturuş şekli öğrencilerin performanslarına ve ipucu şekillerine göre düzenlenmiştir. H., H. ve E. en yüksek, Ö. en düşük. Y.’la, G. ise Ö.’ e göre bir üst ipucu düzeyine sahip öğrencilerdir. Ayrıca performansı en iyi olan öğrenciler H., E. ve H.’ dir.

İşleniş : Öğrenciler ve öğretmenler karşılıklı olarak masalara otururlar. Öğretmen öğrencilere hayvanları sırayla göstererek isimlerini, çıkardığı sesleri, ne ile beslendikleri ve yaşadığı yerleri söylenerek tanıtır ve yerlerine yerleştirir. Daha sonra yerinde güzel oturan ve parmak kaldıran bir öğrenciyi çağırır. Öğretmen “bana tavuğu göster” der ve 4 sn. öğrencinin tepkide bulunmasını bekler. Öğrenci tavuğu gösterirse pekiştirilir. 4 sn. sonunda öğrenci tepki vermezse sunum tekrarlanır. Öğrenci yine tepki vermezse kendisi tavuğu gösterir ve öğrenciden göstermesini ister. Eğer öğrenci yanlış tepkide bulunursa hata düzeltmesi yapılır ve gösterdiği hayvanın adı söylenerek tavuk resmi gösterilir ve öğrencinin göstermesi sağlanır. Sonunda öğrenci alkışlanarak pekiştirilir. 6 hayvan bu şekilde sorulduktan sonra. Dört tane hayvan resmi (koyun, ördek, kedi, inek) şarkı eşliğinde panoya yerleştirilir. Daha sonra öğretmen model olması için sevgi öğretmeni yanına çağırır. Sepetten bir tane kart çekmesini söyler. Sevgi öğretmen sepetten bir kart çeker. Karttaki hayvanın adını, çıkardığı sesi ne yediğini ve nerde yaşadığı söyler. Daha sonra panodan aynı hayvanı bularak altına asar. Daha sonra Sevgi öğretmene etkinlik sonunda müzik kutusundan istediği bir tuşa basmasına izin verilir.

Etkinlik 4 :Kavram Eğitimi

Amaç:
1. Büyük Kavramı
Ø Öğrenci verilen aynı tipte aynı renk, farklı büyüklükte iki nesne arasından “büyük” olanı göster denildiğinde büyük olanı 4/5 oranında gösterir.

İçerik : Kavram

Gelişim Alanı: Bilişsel gelişim alanı

Süre : 15 dk. (16:40-16:55).

Araç : Büyük ve küçük tahta küp, büyük ve küçük plastik boncuk, büyük ve küçük plastik yastık, büyük ve küçük plastik lego parçası, büyük ve küçük plastik kap, büyük ve küçük tahta sandalye, büyük ve küçük ev, büyük ve küçük plastik halka, büyük ve küçük pon pon,

Yöntem : Eşzamanlı ipucuyla öğretim yöntemi.

İpucu : H.: S.İ.MO Y. : Sİ+KFY
H. : Sİ, MO, KFY G . : Sİ+KFY
E. : Sİ, MO Ö . : T.F.Y., Sİ+KFY

Ortam :
Minderde şeklinde oturtulur. Bu oturuş şekli öğrencilerin performanslarına ve ipucu şekillerine göre düzenlenmiştir. H, H ve E en yüksek, Ö en düşük. Y’la, G ise Ö’ e göre bir üst ipucu düzeyine sahip öğrencilerdir. Araçlar masaların üzerine yerleştirilir.

İşleniş : Öğretmen öğrencilere araçları tanıttıktan ve bir süre oynamalarına izin verdikten sonra araçları toplar. Öğrencilerin dikkatini etkinliğe çektikten sonra öğretmen ilk araç setini alır(ev maketi) ve “evlere bak hangisi büyük? bak bu büyük şimdi sen göster” der. Öğrenci yanlış tepki vermesi veya tepki vermemesi halinde öğretmen sunumu tekrar yapar. Öğrencinin yine yanlış tepki vermesi halinde hata düzeltmesi yapılarak büyük olan nesne gösterilir ve öğrenciden göstermesi ve söylemesi istenir. Öğrencinin doğru tepkileri; alkış, cips, bonibon gibi pekiştireçlerle ödüllendirilir. Tüm öğrencilerden yanıt alındıktan sonra diğer araç setine geçilir. Öğretmen aynı şekilde bu araç setiyle öğretime devam eder. Etkinlik tüm öğrencilerle sırayla gerçekleştirilir. İlk üç araç setinde eş zamanlı ipucuyla öğretim yöntemi kullanılacaktır. Dördüncü araç seti sabit bekleme süreli, son araç seti ise değerlendirme aracı olarak kullanılacaktır. Son araç setinde sadece öğrenciye soru yöneltilecek ve cevabı beklenecektir.

Etkinlik 5 :Pastel boya ile boyama yapma
Amaç:
1. Öğrenci verilen inek resmini çizgiyi taşırmadan bağımsız olarak boyar.

İçerik : Beceri

Gelişim Alanı: Bilişsel gelişim alanı: Balığın yüzgecini boya dendiğinde yüzgecini bulur.
Küçük Kas gelişim alanı: Pastel boyayı tutar ve boyar.
Kola dayalı büyük kas gelişim alanı: Kolunu yukardan aşağıya hareket ettirir.

Süre : 5 dk. (16:55-17:00)

Araç : Çizgilerin üstü uhu ile kabartılmış inek resmi ve pastel boya.

Yöntem : İpucunun giderek arttırılmasıyla öğretim.

İpucu : H.: S.İ.MO Y. : Sİ+KFY
H. : Sİ, MO, KFY G. : Sİ+KFY
E. : Sİ, MO Ö. : T.F.Y., Sİ+KFY

Ortam :Masada şeklinde oturulur. Bu oturuş şekli öğrencilerin performanslarına ve ipucu şekillerine göre düzenlenmiştir. H., H. ve E. en yüksek, Ö. en düşük. Y., G. ise Ö.’ e göre bir üst ipucu düzeyine sahip öğrencilerdir. Ayrıca performansı en iyi olan öğrenciler H., E. ve H.’ dir.

İşleniş : Öğretmen çocuklar bu hayvanın adı ne? diye sorar. İnek nerde yaşar? Gibi ilgi çekici sorular sorar. Şimdi İneği hepimiz boyayacağız der ve tüm öğrencilere resimleri dağıtır. Ardından boyaları verir. Öğretmen sözel yönergeyi verir ve taşırmadan ineği boyayın der. Öğretmen Ö. boyayı ineğin üstüne getir ve boya der. Ö. beceriyi gerçekleştiremiyorsa öğretmen göstererek tüm öğrencilerin duyacağı bir ses tonuyla bak böyle yukardan aşağıya elini sallayarak boyayacaksın der ve gösterir. Eğer öğrenci boyamayı hala yapamıyorsa elinden tutularak TFY ile resmi boyaması sağlanır ve nasıl yapıldığı anlatılır. Sonunda tüm öğrenciler pekiştirilir. Resimlerini panoya asmalarına yardım edilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi