<

Nisan- Dünya Otizm Farkındalık Ayı

----/--@ ................... "Unutmayın, el ele verirsek tüm engelleri aşabiliriz...." ................... ----/--@

8 Aralık 2007 Cumartesi

Örnek Günlük Plan

GÜNLÜK PLAN

Ders : Fen Bilgisi
Sınıf : V
Ünite Adı : Vücudumda Neler Var?
Konu : Duyu Organları
Süre : 45 dk.
Amaç(lar) :
Öğrenci, sorulduğunda duyu organlarının göz, kulak, burun, dil ve deri olduğunu 3 kezden 2’sinde söyler.

Araç(lar) : Duyu organları belirten resimli kartlar ve bu resimli kartların takıldığı tablo. (deri duyu organı olarak el resmi alınmıştır.)
Yöntemler : Düz anlatım, soru cevap
Pekiştirme : Sosyal pekiştireçler, Nesnel pekiştireçler, Sembol pekiştireçler, Etkinlik pekiştireci.
Pekiştirme Tarifesi : Sürekli Pekiştirme Tarifesi


Öğrenmeye Hazırlık

1. Dikkati Yöneltme :

Çocuklar günaydın. Emir günaydın, Melek günaydın, Hülya günaydın, Ozan günaydın. Neler yaptınız çocuklar akşam?. Pekala bende evdeydim size anlatacağım konuya hazırlandım size değişik şeyler hazırladım gördünüz mü getirdiğim şeyleri? Bugün dersimizde bunları kullanacağız. Efendim Melek evet bugün Sezen gelmedi çünkü hasta olmuş. Üşütmüş boğazları ağrıdığı için yediği yemeklerin tadını alamıyormuş. Burnu tıkandığı için koku alamıyormuş. Kulakları tıkandığı için iyi duyamıyormuş. Sürekli gözleri yaşardığı için gözlerini açamıyormuş.

2. Beklenti Oluşturma :

Evet çocuklar bu günkü konumuz tahtaya da yazıyorum duyu organlarının neler olduğunu söyleyeceğiz. Bu getirdiğim araçları kullanarak sizlerden duyu organlarının neler olduğunu söylemenizi isteyeceğim. Biz çevremizdeki olan biteni, yediğimiz yemeklerin, meyvelerin, tadını, nesnelerin şekillerini, çıkan sesleri,kokuları nasıl algıladığımızı merak ediyor musunuz?

3. Ön Bilgi ve Becerileri Hatırlatma :

Peki çocuklar şu an hangi konuyu işliyoruz? Doğru “Duyu Organları”. Peki bu konudan önce neler işlemiştik. Evet duyu organlarının görevlerini öğrenmiştik. Çevremizde olan biteni görerek anladığımızı, yiyeceklerin-içeceklerin tatlarını, işittiğimiz seslerin neler olduğunu, kime ait olduğunu, nesnelerin sert-yumuşak olduğunu, soğuk-sıcak olduğunu, çevremizdeki her şeyin kokularını duyu organlarımız sayesinde anlıyorduk değil mi?


Edinim ve Yerine Getirme

Kısa Süreli Belek Kaydı :

Evet çocuklar şimdi size göstereceğim karttaki resmin hangi duyu organı olduğunu söyleyeceksiniz ve daha sonra o duyu organı bu tablodaki hangi resim ile ilgiliyse onun altına takacaksınız. Bu resim hangi duyu organımızı gösteriyor? Evet bravo gözümüzü. Göz bizim bir duyu organımızdır. Peki bu tabloda hangi resim göz ile ilgili? Kim takmak ister? Evet bravo televizyon izlen çocuk çizgi filmi gözüyle görüyor değil mi. Peki şimdi bu karta bakın. Hangi duyu organımız bu? Çok doğru kulak. Tablomuzda kulakla ilgili hangi resim var? Evet aferin size walkman dinleyen çocuk resmi. Çocuk müziğin sesini kulakları sayesinde algılıyor. Sıradaki karta geçelim. Söyleyin bakalım bu kart hangi duyu organımız? İyi bakın çocuklar hangi duyu organımız. Biri burun mu dedi. Evet harikanız. Şimdi doğru bu resim burun duyu organımızı gösteriyor. Burun duyu organı ile ilgili hangi resim var tablomuzda çocuklar? Değil mi çiçek koklayan kız resmi. Çok doğru. Çok iyi gidiyorsunuz. Şimdi sıra bu kartta. Bu kart hangi duyu organını gösteriyor? Dil tabi ki çok doğru. Dil ile neyi algılıyorduk? Tablomuzda hangi resim var dil ile ilgili? Tabi ki çorbanın tadına bakan anne resmi. Annemiz çorba tuzlu mu, tatlı mı olmuş diye çorbaya dilini değdiriyor. Pekala son resimli kartımızda hangi duyu organımız var? Evet dokunma duyumuz deri. Biz bunu en çok elimizle yapıyoruz değil mi? Elimizle dokunarak hissediyoruz. Hangi resim bu duyu organımızla ilgili? Ali’ nin annesi Ali’ nin ateşine bakıyor değil mi eliyle dokunarak ateşi çok mu değil mi hissetmeye çalışıyor. Aferin size.

Uzun Süreli Bellek Kaydı :

Demek ki çocuklar neymiş duyu organlarımız? Kulak, dil göz, burun ve deri. Doğru çocuklar harikasınız. Size çevremizdeki olan biteni, yediğimiz yemeklerin, meyvelerin, tadını, nesnelerin şekillerini, çıkan sesleri, kokuları nasıl algıladığımızı merak ediyor musunuz diye sormuştum hatırlıyor musunuz. Şimdi bununu cevabını verebiliriz. Tüm bunları duyu organları sayesinde algılıyoruz çocuklar. Denize girerken suyun soğuk mu olduğuna ayağımızı sokarak derimiz sayesinde algılıyoruz ya da pazardan domates alırken sertlerini yumuşaklarını elimizle yani hangi duyu organımızla? Tabi ki yine derimiz sayesinde algılıyoruz. Annemizin bize söylediklerini kulaklarımız sayesinde duyuyoruz. Arkadaşımız bize bağırdığını hangi duyu organımız sayesinde algılıyoruz? Derimiz sayesinde mi? Elbetteki hayır. Kulak duyu organımızla. Benim size gösterdiğim resimleri, izlediğimiz manzarayı göz duyu organımız sayesinde algılıyoruz. Daha sonra yemeğin kokusunu burun duyu organımız sayesinde algılıyoruz. Yediğimiz şekerin tadını dilimiz sayesinde algılıyoruz. duyu organlarının isimleri bunlar çocuklar.

Hatırlatma ve Kullanma :

Ben size duyu organlarının neler olduğunu sorduğumda siz bana duyu organlarının isimlerini söyleyeceksiniz çocuklar. Ben size görmek dediğimde aklınıza? Doğru göz. Peki tadına bakmak dediğimde?Evet aklınıza dil gelecek. Ya duyarız dediğim de? Aferin kulak duyu organımız. Dokunmak, hissetmek dediğimde hangi duyu organımızın ismini söyleyeceksiniz? Deri mi evet doğru harikasınız. Ya koklamak dediğim zaman hangi duyu organını söyleyeceksiniz? Burun dediniz ve kazandınız çocuklar.

Dönüt Verme :

Emir sen beş duyu organından üçünün ismini söyledin ve tabloya yerleştirdiğin için bu üç gülen yüzü kazandın. Ozan ve Hülya sizde beş duyu organından dördünün ismini söylediğiniz için bu çikolataları kazandınız. Melek sende duyu organlarının isminin hepsini de söylediğin için benim çantamı götürmeye hak kazandın.

Kalıcılık ve Genelleme

Değerlendirme :

SORULAR
(bu bölümde bir tablo ile tutulan kayıt yer almalıdır.)
Genelleme :

Şimdi çocuklar sizinle bir oyun oynayacağız. Bu sefer size görme duyu organımızın, işitme duyu organımızın ismi nedir diye değil de başka şekilde soracağım.Sizde bana sorduğum sorunun hangi duyu organını belirttiğini söyleyeceksiniz. Soruyorum. Körebe oynarken hangi duyu organımızı kapatırız? Elim üstünde kimin eli var oyununda hangi duyu organımız ile doğru kişiyi buluruz? Annemizin yaptığı yemeğin ne olduğunu odamızdan nasıl anlarız? Arkamızdan gelen arabayı nasıl hissederiz? Şekerin şeker olduğunu nasıl anlarsın? Soruları anladınız mı? Kim cevaplamak ister? Bakalım doğru duyu organlarını bulabilecek misiniz?

Hiç yorum yok:

Google

DOWNLOAD-Dosya Aktarma

Free dedikten sonra sürenin dolmasını bekleyin... kodları girdikten sonra dowload.

( Dosyaların inmediği konusunda uyarılar aldık.orda 5 tane 6 tane harf var ama 4 tanesi girilebiliyor diye. Orda dikkat edilmesi gereken ufak bir problem çözmek.işaretli harfler var mesela 6 harf varsa 4 tanesinde kedi var gibi. kedi olanlar yazılacak sadece.böylece dosyası sorunsuz bir şelikde indirmiş oluyoruz.)


Pekiştireç Belirleme Formu
http://rapidshare.com/files/103147184/PEK__304___350_T__304_RE__BEL__304_RLEME_L__304_STES__304_.doc.html
_______________________________________________________________________________________
Makasla Kağıt Kesme BEcerisi Öğretim Planı

http://rapidshare.com/files/108915900/makasla_ka__287___305_t_kesme_beceri_si_-.doc.html
_______________________________________________________________________________________
Çatalla Yemek Yeme Becerisi Öğretim Planı

http://rapidshare.com/files/108910130/_ATALLA_YEMEK_YEME_BECER__304_S__304__oe__286_RET__304_M_PLANI.doc.html

_______________________________________________________________________________________
Çeşitli Olay Kartları (Ömer balkondan sarkıyor, balkondan düşüyor, hastaneye yatıyor. vs.)
http://rapidshare.com/files/103141638/olay_kartlar__305_.rar.html
_______________________________________________________________________________________
Çeşitli Eylem Resimleri(yemek yiyiyor, kitap okuyor, yüzüyor, ceket giyiyor vs.)
http://rapidshare.com/files/103140145/EYLEMLER.rar.html
_______________________________________________________________________________________
Çeşitli boyamalar.(hayvan resimleri insan resimleri.)
http://rapidshare.com/files/103131107/resimlerrr.rar.html
_______________________________________________________________________________________
Kırmızı Başlıklı Kız, Karga ile tilki, trafik lambası, Maymunla tilki Hikayeleri.Görüntü yok.sadece Ses. Çocuklarınıza zevkle dinletebilirsiniz.





http://rapidshare.com/files/103129727/_ocuklara_Sesli_Hikayeler.rar.html _______________________________________________________________________________________
Elati sistemine göre düzenlenmiş ilk 3 harfin nokta nokta yazılış biçimi
http://rapidshare.com/files/103126069/elati.doc.html _______________________________________________________________________________________

Elati sistemine göre düzenlenmiş sıralı okuma-yazma tablosu

http://rapidshare.com/files/101750245/elat.xls.html _______________________________________________________________________________________
Bir Kol ve Bir bacak olmadan da çok güzel bale yapılabilir.Azmin Zaferi.
http://rapidshare.com/files/101749050/HandinHandBallet.wmv.html
_______________________________________________________________________________________
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARI İÇİN
YILLIK PLÂN ÖRNEĞİ: http://rapidshare.com/files/101572729/yillik_plan.doc.html
________________________________________________________________________________________

36-72 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI : http://rapidshare.com/files/101575052/PROGRAM.PDF.html
________________________________________________________________________________________

BEBEĞİNİZİ ANNE SÜTÜYLE BESLEMENİZ İÇİN 41 NEDEN :http://rapidshare.com/files/101576453/ANNESUTU.PDF.html
________________________________________________________________________________________

GENÇLERDE GÖRÜLEN BAZI PSİKİYATRİK DURUMLAR:
http://rapidshare.de/files/38901516/gen_lerdeki_psikolojik_sorunlar.doc.html
________________________________________________________________________________________

TEZ YAZIM YÖNERGESİ: http://rapidshare.com/files/101584003/TEZ_YAZIM_YoeNERGES__304_.doc.html
________________________________________________________________________________________

İletişim

Mail ve msn adresimiz (her türlü istek, dilek ve şikayet için):

SİTE:
ozel_egitim@windowslive.com

HÜSNÜ ANIL TEKİN
hsn-anil@hotmail.com

EMRAH KIRICI
emrah_kirici@yahoo.com

Not:Msn'ye eklemeden önce mail atarak kendinizi tanıtırsanız seviniriz.





Eğitim Kurumlarımız

Özel Ekin-Başak Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Eğitim Kurumları (Eskişehir, Bozüyük,)

Eskişehir:
Merkez
0222-229 3784

Bozüyük / Bilecik (Mavi Şube)
0228-3147110

Özel Etkin Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
Eskişehir
0222-2505150
(Odyoloji programına dayalı olarak dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerede eğitim verilmektedir.)