Saklanan Geometrik Şekilleri Eşlemece.

Etkinlik Adı:
Etkinliğe Katılacak Öğrenci Sayısı: Etkinlik, bireysel etkinlik ya da küçük grup düzenlemesi şeklinde gerçekleştirilecektir.

Etkinliğin Süresi: 10 dk.

Araç-Gereçler:

v Aynı renklerden ikişer tane hazırlanmış yuvarlak, üçgen, kare, dikdörtgen şeklinde kartlar.

v Birer tane de aynı şekillerden farklı renklerde kartlar.

Etkinliğin Gerçekleştiği Ortamın Özellikleri:

§ Etkinlik sınıftaki oyun köşesinde gerçekleştirilebilir.
§ Oyun köşesine kartlar görünmeyecek şekilde saklanır.

Etkinlik İçin Önkoşul Beceriler:

Öğrenci;

§ Öğretmenin verdiği yönergeyi almalıdır.
§ Geometrik şekilleri ayırt edebilmelidir. (Daire, kare, üçgen, dikdörtgen)
§ Ellerini kullanma becerisine sahip olmalıdır.
§ Eşleme becerisine sahip olmalıdır.
§ Sesler arasındaki farkları ayırt edebilmelidir.

Etkinliğin Gelişim Alanlarına Katkısı:

Bilişsel Gelişim:

§ Kavram gelişimini (nesne eşleme- nesne öğretimi,renk eşleme- renk öğretimi) desteklemek
§ Eşleme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Görsel ve işitsel algı gelişimini desteklemek
§ Dikkat süresini artırmak



Motor Gelişim:

§ El göz koordinasyonu gelişimini desteklemek
§ Sessel uyaranlara tepki verme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Ayakta durma ve yürüme becerilerinin gelişimini desteklemek

Dil Gelişimi:

§ Yönergeleri takip etme becerisini geliştirmek
§ Sıra alma becerisini kazandırmak

Sosyal Gelişim:

§ Oyunu kurallarına uygun olarak oynama becerilerini kazandırmak
§ Akranlarıyla uygun şekilde etkileşime girebilme becerilerini desteklemek( araç- gereç kullanımı, bekleme, grup içinde sıra alma vb)

Etkinliği Uygulama:

Öğretmen ;

§ Oyun köşesine saklanacak geometrik şekillerin isimlerini söyleyerek kısa bir hatırlatma yapar,
§ Geometrik şeklin farklı renklerde olanını oyun köşesine saklar,
§ Öğrencilere oyunu ve kuralları hatırlatır,
§ Parmak kaldıran öğrencilerden birini seçer,
§ Öğrenciden elindeki geometrik şeklin aynısını(aynı renk olanını) bulmasını ister,
§ Öğrenci kartı ararken diğer öğrencilerle birlikte ellerini bacaklarına vurur,
§ Öğrenci karta yaklaştıkça diğer öğrencilerle birlikte ellerini bacaklarına vurması çabuklaşır, uzaklaştıkça yavaşlar.

Öğrenci ;

§ Çıkarılan seslere göre hareket eder,
§ Elindeki şeklin aynısını bulmaya çalışır,
§ Saklanan kartı bulduğunda öğretmen tarafından sözel olarak pekiştirilir.

Kullanılacak İpucu Teknikleri:

Sözel İpucu:

§ Öğrenci kartı bulamadığında öğretmen çocuğa sözel ipuçları verilerek ne yapacağı hatırlatılır. Örneğin; haydi aramaya devam et, evet yaklaşıyorsun, şu taraflara bak , ses azaldı uzaklaşıyorsun gibi.

Görsel İpucu:

§ Öğretmen, öğrencinin kartı bulamaması durumunda, aramadığı bölgeyi eliyle ya da gözüyle işaret ederek gösterir.

Model İpucu:

§ Öğrenci basamakları gerçekleştiremediğinde basamağı öğretmen önce yaparak gösterir. Sonra öğrenciden yapmasını ister.

Fiziksel İpucu:

§ Öğrenci tüm ipuçları kullanıldığı halde basamakları gerçekleştiremezse öğretmen öğrenci ile birlikte yaparak fiziksel ipucu verebilir. Örneğin; kolundan tutarak aramasını sağlama gibi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi