Saklanan Geometrik Şekilleri Eşlemece.
Etkinlik Adı:
Etkinliğe Katılacak Öğrenci Sayısı: Etkinlik, bireysel etkinlik ya da küçük grup düzenlemesi şeklinde gerçekleştirilecektir.
Etkinliğin Süresi: 10 dk.
Araç-Gereçler:
v Aynı renklerden ikişer tane hazırlanmış yuvarlak, üçgen, kare, dikdörtgen şeklinde kartlar.
v Birer tane de aynı şekillerden farklı renklerde kartlar.
Etkinliğin Gerçekleştiği Ortamın Özellikleri:
§ Etkinlik sınıftaki oyun köşesinde gerçekleştirilebilir.
§ Oyun köşesine kartlar görünmeyecek şekilde saklanır.
Etkinlik İçin Önkoşul Beceriler:
Öğrenci;
§ Öğretmenin verdiği yönergeyi almalıdır.
§ Geometrik şekilleri ayırt edebilmelidir. (Daire, kare, üçgen, dikdörtgen)
§ Ellerini kullanma becerisine sahip olmalıdır.
§ Eşleme becerisine sahip olmalıdır.
§ Sesler arasındaki farkları ayırt edebilmelidir.
Etkinliğin Gelişim Alanlarına Katkısı:
Bilişsel Gelişim:
§ Kavram gelişimini (nesne eşleme- nesne öğretimi,renk eşleme- renk öğretimi) desteklemek
§ Eşleme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Görsel ve işitsel algı gelişimini desteklemek
§ Dikkat süresini artırmak
Motor Gelişim:
§ El göz koordinasyonu gelişimini desteklemek
§ Sessel uyaranlara tepki verme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Ayakta durma ve yürüme becerilerinin gelişimini desteklemek
Dil Gelişimi:
§ Yönergeleri takip etme becerisini geliştirmek
§ Sıra alma becerisini kazandırmak
Sosyal Gelişim:
§ Oyunu kurallarına uygun olarak oynama becerilerini kazandırmak
§ Akranlarıyla uygun şekilde etkileşime girebilme becerilerini desteklemek( araç- gereç kullanımı, bekleme, grup içinde sıra alma vb)
Etkinliği Uygulama:
Öğretmen ;
§ Oyun köşesine saklanacak geometrik şekillerin isimlerini söyleyerek kısa bir hatırlatma yapar,
§ Geometrik şeklin farklı renklerde olanını oyun köşesine saklar,
§ Öğrencilere oyunu ve kuralları hatırlatır,
§ Parmak kaldıran öğrencilerden birini seçer,
§ Öğrenciden elindeki geometrik şeklin aynısını(aynı renk olanını) bulmasını ister,
§ Öğrenci kartı ararken diğer öğrencilerle birlikte ellerini bacaklarına vurur,
§ Öğrenci karta yaklaştıkça diğer öğrencilerle birlikte ellerini bacaklarına vurması çabuklaşır, uzaklaştıkça yavaşlar.
Öğrenci ;
§ Çıkarılan seslere göre hareket eder,
§ Elindeki şeklin aynısını bulmaya çalışır,
§ Saklanan kartı bulduğunda öğretmen tarafından sözel olarak pekiştirilir.
Kullanılacak İpucu Teknikleri:
Sözel İpucu:
§ Öğrenci kartı bulamadığında öğretmen çocuğa sözel ipuçları verilerek ne yapacağı hatırlatılır. Örneğin; haydi aramaya devam et, evet yaklaşıyorsun, şu taraflara bak , ses azaldı uzaklaşıyorsun gibi.
Görsel İpucu:
§ Öğretmen, öğrencinin kartı bulamaması durumunda, aramadığı bölgeyi eliyle ya da gözüyle işaret ederek gösterir.
Model İpucu:
§ Öğrenci basamakları gerçekleştiremediğinde basamağı öğretmen önce yaparak gösterir. Sonra öğrenciden yapmasını ister.
Fiziksel İpucu:
§ Öğrenci tüm ipuçları kullanıldığı halde basamakları gerçekleştiremezse öğretmen öğrenci ile birlikte yaparak fiziksel ipucu verebilir. Örneğin; kolundan tutarak aramasını sağlama gibi.
Etkinliğe Katılacak Öğrenci Sayısı: Etkinlik, bireysel etkinlik ya da küçük grup düzenlemesi şeklinde gerçekleştirilecektir.
Etkinliğin Süresi: 10 dk.
Araç-Gereçler:
v Aynı renklerden ikişer tane hazırlanmış yuvarlak, üçgen, kare, dikdörtgen şeklinde kartlar.
v Birer tane de aynı şekillerden farklı renklerde kartlar.
Etkinliğin Gerçekleştiği Ortamın Özellikleri:
§ Etkinlik sınıftaki oyun köşesinde gerçekleştirilebilir.
§ Oyun köşesine kartlar görünmeyecek şekilde saklanır.
Etkinlik İçin Önkoşul Beceriler:
Öğrenci;
§ Öğretmenin verdiği yönergeyi almalıdır.
§ Geometrik şekilleri ayırt edebilmelidir. (Daire, kare, üçgen, dikdörtgen)
§ Ellerini kullanma becerisine sahip olmalıdır.
§ Eşleme becerisine sahip olmalıdır.
§ Sesler arasındaki farkları ayırt edebilmelidir.
Etkinliğin Gelişim Alanlarına Katkısı:
Bilişsel Gelişim:
§ Kavram gelişimini (nesne eşleme- nesne öğretimi,renk eşleme- renk öğretimi) desteklemek
§ Eşleme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Görsel ve işitsel algı gelişimini desteklemek
§ Dikkat süresini artırmak
Motor Gelişim:
§ El göz koordinasyonu gelişimini desteklemek
§ Sessel uyaranlara tepki verme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Ayakta durma ve yürüme becerilerinin gelişimini desteklemek
Dil Gelişimi:
§ Yönergeleri takip etme becerisini geliştirmek
§ Sıra alma becerisini kazandırmak
Sosyal Gelişim:
§ Oyunu kurallarına uygun olarak oynama becerilerini kazandırmak
§ Akranlarıyla uygun şekilde etkileşime girebilme becerilerini desteklemek( araç- gereç kullanımı, bekleme, grup içinde sıra alma vb)
Etkinliği Uygulama:
Öğretmen ;
§ Oyun köşesine saklanacak geometrik şekillerin isimlerini söyleyerek kısa bir hatırlatma yapar,
§ Geometrik şeklin farklı renklerde olanını oyun köşesine saklar,
§ Öğrencilere oyunu ve kuralları hatırlatır,
§ Parmak kaldıran öğrencilerden birini seçer,
§ Öğrenciden elindeki geometrik şeklin aynısını(aynı renk olanını) bulmasını ister,
§ Öğrenci kartı ararken diğer öğrencilerle birlikte ellerini bacaklarına vurur,
§ Öğrenci karta yaklaştıkça diğer öğrencilerle birlikte ellerini bacaklarına vurması çabuklaşır, uzaklaştıkça yavaşlar.
Öğrenci ;
§ Çıkarılan seslere göre hareket eder,
§ Elindeki şeklin aynısını bulmaya çalışır,
§ Saklanan kartı bulduğunda öğretmen tarafından sözel olarak pekiştirilir.
Kullanılacak İpucu Teknikleri:
Sözel İpucu:
§ Öğrenci kartı bulamadığında öğretmen çocuğa sözel ipuçları verilerek ne yapacağı hatırlatılır. Örneğin; haydi aramaya devam et, evet yaklaşıyorsun, şu taraflara bak , ses azaldı uzaklaşıyorsun gibi.
Görsel İpucu:
§ Öğretmen, öğrencinin kartı bulamaması durumunda, aramadığı bölgeyi eliyle ya da gözüyle işaret ederek gösterir.
Model İpucu:
§ Öğrenci basamakları gerçekleştiremediğinde basamağı öğretmen önce yaparak gösterir. Sonra öğrenciden yapmasını ister.
Fiziksel İpucu:
§ Öğrenci tüm ipuçları kullanıldığı halde basamakları gerçekleştiremezse öğretmen öğrenci ile birlikte yaparak fiziksel ipucu verebilir. Örneğin; kolundan tutarak aramasını sağlama gibi.
Yorumlar