Zehirli Eşya Oyunu
Etkinlik Adı: Zehirli Eşya Oyunu
Etkinliğe Katılacak Öğrenci Sayısı: En az 4 en fazla 10 öğrencinin katılacağı grup.
Etkinliğin Süresi: 15 dk.
Araç-Gereçler:
v Ufak top
v Pilli Teyp,
v Kaset.
Etkinliğin Gerçekleştiği Ortamın Özellikleri:
§ Etkinlik sınıftaki bir oyun köşesinde yada bahçede gerçekleştirebilir.
Etkinlik İçin Önkoşul Beceriler:
Öğrenci;
§ El göz koordinasyonunu kurabilmektedir.
§ Ellerini kullanma becerisine sahip olmalıdır.
§ Öğretmenin verdiği yönergeyi almalıdır.
§ Öğretmenin sorduğu soruları anlamalı ve cevaplamalıdır.
Etkinliğin Gelişim Alanlarına Katkısı:
Bilişsel Gelişim:
§ Görsel ve işitsel algı gelişimi desteklemek.
§ Dikkat süresini artırmak.
§ Sorulan sorulara cevap vererek düşünmesini sağlamak.
Motor Gelişim:
§ El göz koordinasyonu gelişimini desteklemek
§ Sessel uyaranlara tepki verme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Ayakta durma ve denge becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Tutma becerilerini desteklemek
Dil Gelişimi:
§ Soruları cevaplama becerisini geliştirmek
§ Sıra alma becerisini kazandırmak
Sosyal Gelişim:
§ Oyunu kurallarına uygun olarak oynama becerilerini kazandırmak
§ Akranlarıyla uygun şekilde etkileşime girebilme becerilerini desteklemek( grup içi sıra bekleme, vb)
Etkinliği Uygulama:
Öğretmen ;
§ Öğretmen teybi yanına alır.
§ Öğrencilere oyunu ve kuralları hatırlatır.
§ Öğretmen oynanacak aracı bilen öğrenciye aracı vererek oyunu başlatacak öğrenciyi seçer.
§ Müzik başladığında aracın öğrenciler arasında sırayla dolaşmasını sağlar.
§ Müzik kesildiğinde araç elinde kalan öğrenciye joker soru sorarak oyunda kalması için bir hak daha tanır.
Öğrenci ;
§ Müzik başladığında aracı yanındaki arkadaşına verir.
§ Aracın kendisinde kalmaması için hızlı hareket eder.
§ Öğretmenin sorduğu sorulara cevap verir.
§ Öğretmenin sorduğu soruyu bilen oyunda kalır, bilemeyen öğrenci oyundan çıkar.
Kullanılacak İpucu Teknikleri:
Sözel İpucu:
§ Öğrenci basamakları gerçekleştiremediğinde sözel ipuçları vererek ne yapacağı açıklanır. Örneğin; “evet napıyorduk şimdi, hadi çabuk ver topu” gibi.
Görsel İpucu:
§ Öğretmen öğrenci aracı yanındaki arkadaşına vermediğinde kaş göz ya da el işaretiyle oyunu devam ettirmesini sağlar.
Fiziksel İpucu:
§ Öğrenci tüm ipuçları kullanıldığı halde basamakları gerçekleştiremezse öğretmen öğrenciyle birlikte yaparak fiziksel ipucu verebilir. Örneğin; çocuğun kolundan tutarak topu yanındaki arkadaşına vermesini sağlama gibi.
Etkinliğe Katılacak Öğrenci Sayısı: En az 4 en fazla 10 öğrencinin katılacağı grup.
Etkinliğin Süresi: 15 dk.
Araç-Gereçler:
v Ufak top
v Pilli Teyp,
v Kaset.
Etkinliğin Gerçekleştiği Ortamın Özellikleri:
§ Etkinlik sınıftaki bir oyun köşesinde yada bahçede gerçekleştirebilir.
Etkinlik İçin Önkoşul Beceriler:
Öğrenci;
§ El göz koordinasyonunu kurabilmektedir.
§ Ellerini kullanma becerisine sahip olmalıdır.
§ Öğretmenin verdiği yönergeyi almalıdır.
§ Öğretmenin sorduğu soruları anlamalı ve cevaplamalıdır.
Etkinliğin Gelişim Alanlarına Katkısı:
Bilişsel Gelişim:
§ Görsel ve işitsel algı gelişimi desteklemek.
§ Dikkat süresini artırmak.
§ Sorulan sorulara cevap vererek düşünmesini sağlamak.
Motor Gelişim:
§ El göz koordinasyonu gelişimini desteklemek
§ Sessel uyaranlara tepki verme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Ayakta durma ve denge becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Tutma becerilerini desteklemek
Dil Gelişimi:
§ Soruları cevaplama becerisini geliştirmek
§ Sıra alma becerisini kazandırmak
Sosyal Gelişim:
§ Oyunu kurallarına uygun olarak oynama becerilerini kazandırmak
§ Akranlarıyla uygun şekilde etkileşime girebilme becerilerini desteklemek( grup içi sıra bekleme, vb)
Etkinliği Uygulama:
Öğretmen ;
§ Öğretmen teybi yanına alır.
§ Öğrencilere oyunu ve kuralları hatırlatır.
§ Öğretmen oynanacak aracı bilen öğrenciye aracı vererek oyunu başlatacak öğrenciyi seçer.
§ Müzik başladığında aracın öğrenciler arasında sırayla dolaşmasını sağlar.
§ Müzik kesildiğinde araç elinde kalan öğrenciye joker soru sorarak oyunda kalması için bir hak daha tanır.
Öğrenci ;
§ Müzik başladığında aracı yanındaki arkadaşına verir.
§ Aracın kendisinde kalmaması için hızlı hareket eder.
§ Öğretmenin sorduğu sorulara cevap verir.
§ Öğretmenin sorduğu soruyu bilen oyunda kalır, bilemeyen öğrenci oyundan çıkar.
Kullanılacak İpucu Teknikleri:
Sözel İpucu:
§ Öğrenci basamakları gerçekleştiremediğinde sözel ipuçları vererek ne yapacağı açıklanır. Örneğin; “evet napıyorduk şimdi, hadi çabuk ver topu” gibi.
Görsel İpucu:
§ Öğretmen öğrenci aracı yanındaki arkadaşına vermediğinde kaş göz ya da el işaretiyle oyunu devam ettirmesini sağlar.
Fiziksel İpucu:
§ Öğrenci tüm ipuçları kullanıldığı halde basamakları gerçekleştiremezse öğretmen öğrenciyle birlikte yaparak fiziksel ipucu verebilir. Örneğin; çocuğun kolundan tutarak topu yanındaki arkadaşına vermesini sağlama gibi.
Yorumlar