Zehirli Eşya Oyunu

Etkinlik Adı: Zehirli Eşya Oyunu

Etkinliğe Katılacak Öğrenci Sayısı: En az 4 en fazla 10 öğrencinin katılacağı grup.

Etkinliğin Süresi: 15 dk.

Araç-Gereçler:

v Ufak top
v Pilli Teyp,
v Kaset.

Etkinliğin Gerçekleştiği Ortamın Özellikleri:

§ Etkinlik sınıftaki bir oyun köşesinde yada bahçede gerçekleştirebilir.


Etkinlik İçin Önkoşul Beceriler:

Öğrenci;

§ El göz koordinasyonunu kurabilmektedir.
§ Ellerini kullanma becerisine sahip olmalıdır.
§ Öğretmenin verdiği yönergeyi almalıdır.
§ Öğretmenin sorduğu soruları anlamalı ve cevaplamalıdır.

Etkinliğin Gelişim Alanlarına Katkısı:

Bilişsel Gelişim:

§ Görsel ve işitsel algı gelişimi desteklemek.
§ Dikkat süresini artırmak.
§ Sorulan sorulara cevap vererek düşünmesini sağlamak.

Motor Gelişim:

§ El göz koordinasyonu gelişimini desteklemek
§ Sessel uyaranlara tepki verme becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Ayakta durma ve denge becerilerinin gelişimini desteklemek
§ Tutma becerilerini desteklemek

Dil Gelişimi:

§ Soruları cevaplama becerisini geliştirmek
§ Sıra alma becerisini kazandırmak

Sosyal Gelişim:

§ Oyunu kurallarına uygun olarak oynama becerilerini kazandırmak
§ Akranlarıyla uygun şekilde etkileşime girebilme becerilerini desteklemek( grup içi sıra bekleme, vb)


Etkinliği Uygulama:

Öğretmen ;

§ Öğretmen teybi yanına alır.
§ Öğrencilere oyunu ve kuralları hatırlatır.
§ Öğretmen oynanacak aracı bilen öğrenciye aracı vererek oyunu başlatacak öğrenciyi seçer.
§ Müzik başladığında aracın öğrenciler arasında sırayla dolaşmasını sağlar.
§ Müzik kesildiğinde araç elinde kalan öğrenciye joker soru sorarak oyunda kalması için bir hak daha tanır.

Öğrenci ;

§ Müzik başladığında aracı yanındaki arkadaşına verir.
§ Aracın kendisinde kalmaması için hızlı hareket eder.
§ Öğretmenin sorduğu sorulara cevap verir.
§ Öğretmenin sorduğu soruyu bilen oyunda kalır, bilemeyen öğrenci oyundan çıkar.

Kullanılacak İpucu Teknikleri:

Sözel İpucu:

§ Öğrenci basamakları gerçekleştiremediğinde sözel ipuçları vererek ne yapacağı açıklanır. Örneğin; “evet napıyorduk şimdi, hadi çabuk ver topu” gibi.

Görsel İpucu:

§ Öğretmen öğrenci aracı yanındaki arkadaşına vermediğinde kaş göz ya da el işaretiyle oyunu devam ettirmesini sağlar.

Fiziksel İpucu:

§ Öğrenci tüm ipuçları kullanıldığı halde basamakları gerçekleştiremezse öğretmen öğrenciyle birlikte yaparak fiziksel ipucu verebilir. Örneğin; çocuğun kolundan tutarak topu yanındaki arkadaşına vermesini sağlama gibi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi