iyi kalpli kurt (adres öğretimi)

ETKİNLİK PLANI

1. Etkinliğin Adı :
İyi Kalpli Kurt

2. Materyaller :
Orman için; Yeşil kartondan ağaç ve çalı, kahverengi kartondan ağaç gövdesi ve yerlere toprak görüntüsü, bunları sabit tutabilmek için sandalyeler ve az miktarda bant ya da yapıştırıcı.
Pelerin için kırmızı kumaş.
Kurt maskesi, siyah sweat shirt.
Cep telefonu, ev adresi ve ebeveynlerin cep telefonlarının yazılı olduğu küçük kart (boyuna asılabilmesi için ipli olacak).

3. Çevresel Düzenleme :
Etkinlik grup sınıfında gerçekleştirilecektir. Grup sınıfı etkinlik öncesinde orman şeklinde düzenlenecektir. Bunun için öncelikle hazırlanan ağaç ve çalılıklar sandalyelerin arkasına sabitlenecektir. Bu ağaçlar uzun bir koridor gibi (yol şeklinde) karşılıklı dizilecektir. Ağaçların arasına da kahverengi kartonlar yerleştirilip toprak yol süsü verilecektir.

4. Basamakların Sıralaması :
Başlangıçta;
Etkinlik öncesi öğrenciyle yaklaşık 10-15 dakika karşılıklı oturulup etkinlik hakkında konuşulur. Daha öncesinde bu beceri zaten çalışılmıştır ve genelleme aşamasında bu etkinlik düzenlenmiştir. Ortam orman gibi düzenlendikten sonra, kurt yolun başına geçer. Çocuk ağaçlara bakarak ormanda gezinir ve birden karşısına kurt çıkar.

Ortasında;
Kurtla karşılaşan çocuk önce çok korkar ve kurdun kendisine zarar vereceğini düşünür. Ardından kurt konuşmaya başlar; kendisini tanıtır ve kendisinden korkmamasını söyler. Çocuğa adını, nereden geldiğini, ormanda ne işi olduğunu sorar. Çocuk adını söyler, ormana ailesi ile pikniğe geldiklerini, ama kendisinin ormanda gezinirken, ağaçlardaki meyvelere bakarken yoldan çıktığını ve kaybolduğunu, geldiği yolu da hatırlamadığını söyler. Kurt tekrar, korkmaması gerektiğini kendisinin yardımcı olabileceğini söyler. Ama bunun için çocuktan, annesinin babasının ya da evlerinin telefon numarasını söylemesini ister ve yanından cep telefonunu çıkarır. Çocuk ezberden söyler/söyleyemez. Eğer doğru söylerse kurt arar ve telefonların kapalı olduğunu söyler. Bunun için de ev adresini söylemesini ve böylece polisi arayıp gelmesini ve çocuğu evlerine götürmesini isteyeceğini söyler. Çocuk yine söylerse polisi arar ve çocuğun elinden tutarak ormandan yola doğru çıkarak polisi beklemeye giderler.

Sonunda;
Eğer çocuk telefonları bilemezse boynunda telefon ve adreslerin olduğu bir kart olduğunu söyler ve kurda verir. Kurt telefon numaralarını telefonuna yazarken çocuktan tekrar etmesini ister ve burada öğretim yapmış olur. Telefonların yine kapalı olduğunu söyler ve adresi de okurken çocuğa tekrarlatır ve bura da öğretim yapmış olur. Polisle konuştuktan sonra çocuğun elinden tutar ve polisi beklemek için yola çıkarlar.

5. Gömülü Öğrenme Fırsatları :

İnce Motor Becerileri
· Ağaçtaki meyveler toplanabilir.
· Telefonun rakamları tuşlanabilir.
· Kartı boynundan çıkarır.

Bilişsel Beceriler
· Telefon numaralarını ve adresi tekrar eder.
· Numaraları okumaya çalışır.
· Meyve isimlerini sayabilir.
· Çeşitli levhalar öğretilebilir.

Sosyal İletişim Becerileri
· Kurtla uygun şekilde iletişim kurar.
· Telefonla uygun şekilde konuşabilir.
· Karşısındaki kişi ile uygun şekilde kurallı ve sıralı konuşur.
· İçinde bulunduğu durumu uygun şekilde ifade eder.
· Yardım isteme kelimeleri/cümleleri kurar.
· İlk tanıştığı birine ismini söyler, karşısındakinin ismini sorar, “memnun oldum” der.

6. Planlanmış Değişimler :
· Ağaçlardaki meyveleri değiştirin.
· Telefon numaralarını değiştirin (itfaiye, polis vb numara öğretimi).
· Levha öğretimi için levha ekleyin.
· Yerlere sayılar koyun ve sayı kavramı çalışın.
· Kurt rolünü değiştirin (değişik hayvanlar kullanılabilir)

7. Sözcükler :
· Tanımlayıcı Sözcükler (büyük-küçük, sıcak-soğuk, uzak-yakın, iyi-kötü...)
· Eylem Bildiren Sözcükler (gel, git, nerede, kiminle, nasıl, ne, söyle...)
· Zamirler (ben, sen, onlar, biz, siz... )
· Nesneler (ağaç, kart, telefon, meyveler...)
· İsimler/Kişiler (anne, baba, kurt, çocuk, polis...)

8. Akran Etkileşimi Fırsatları :
Etkinlikteki roller değiştirilerek diğer çocukların da oyuna katılımı sağlanır ve asıl öğrencimiz genelleme aşamasında öğretici rolünde öğrendiklerini daha etkili pekiştirme fırsatları bulmuş olur.
Ayrıca etkinlikteki roller arttırılarak daha fazla çocuğun etkinliğe girmesi sağlanabilir.

9. Çocuğun Bakımından Sorumlu Olan Kişileri Dahil Etme :
Etkinlik amaçları gerçekleştirildiğinde bir gün telefon çalar ve aile çağırılır. Çocuk bundan habersizdir ve kapıdan anne-baba girer. Çocuk gerçekten şaşırır ve etkinlik tam olarak anlam kazanmış olur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi