Matematik Güçlüğü çeken çocukların genelde yaşadıkları sorunlar şöyledir :

1) Renkleri tanımakta zorlanırlar . ( Kırmızı – mavi – yeşil – sarı – turuncu – mor – kahverengi – siyah –pembe – gri – beyaz )
2) Nicelik kavramını anlayamamaktadırlar . ( Büyük- küçük / kısa-uzun / birkaç –hiç / en az- en çok / zayıf - şişman / az- çok / ince- kalın / hafif- ağır / küçük-orta-büyük / yarım- bütün / dar- geniş / sığ- derin
3) Konum ve yön kavramını karıştırabilmektedirler . ( Yukarı- aşağı / içinde- dışında / üst-orta- alt / üstünde- altında / kapalı-açık / gitmek- durmak / alçak- yüksek / içeride- dışarıda / başta- sonda / var- yok / uzak- yakın / üstünde- altında / düz- ters / yaklaşma –uzaklaşma / ortada- kenarda / düz- eğri / içinden- çevresinden / gelen- giden / ön- arka / sağ- sol / orta- sağ- sol / a doğru – dan uzağa / burada –orada / arkasında –önünde )
4) Sayılarla nicelikleri eşleyemeyebilirler .
5) Sayılarla ezberden sırayla saymada ve yazmada zorlanabilirler .
6) Ezberden ileriye ve geriye ritmik saymaları yapamayabilirler .
7) Nesnelerin sayısını söylemede zorlanırlar . ( Önüne konulan herhangi bir sayı kadar nesnenin sayısını gözleriyle sayma ve yazma gibi )
8) Sayıları okumakta zorlanırlar . ( Bir- iki- üç - dört basamaklı sayıları okuma gibi )
9) Sayılarla toplama , çıkarma , çarpma veya bölme işlemlerini yapmakta ve problem soruları çözmekte zorlanabilirler yada yapamayabilirler .
10) Rakamları ters yazabilmektedirler .
11) Matematiksel işlemleri soldan başlayarak yapabilmektedirler .
12) Ritmik saymaları öğrenmede ve çarpım tablosunu ezberlemekte zorlanırlar .
13) Yer , yön ve konum ile ilgili kavramları anlamada zorlanırlar .
14) Zaman kavramlarını ( dün – bugün – yarın ; gün – hafta -ay –yıl gibi ) anlamada zorlanırlar .
15) Paraları tanımada ve paralarla ilgili alışveriş problemlerini çözmekte zorlanırlar .
Matematikte sorun yaşayan çocuklara aşağıdaki yöntemler kullanılarak , çocukların yukarıdaki sorunlarla en azından baş etmelerine yardımcı olunabilir .
1) Öncelikli matematik ; sorun yaşayan çocuğa sevdirilmelidir , zorla matematik becerileri öğretilmemelidir .
2) Matematik için gerekli olan ön hazırlık kavram becerileri (Nicelik , konum ve yön gibi ) mutlaka çocuğa öğretilmelidir .
3) Matematik işlemleri ve problemleri yapılırken somut araç – gereçler ( sayı kartları - paralar – takvim gibi ) kullanılmalıdır .
4) Çocuğun matematikte hangi konu olursa olsun ; ilk öğrenme aşamasında , parmaklarını yada hesap makinesi kullanmasına izin verilmelidir .
5) Matematik işlemleri ve problemleri yapılırken çocuğun çarpım tablosuna bakmasına izin verilmelidir .
6) Problem sorularında yer alan anahtar sözcükler belirlenerek ( verilenler – istenenler yada renkli kalemlerle altları çizilebilir ) çözümler yapılmalıdır.
7) Çocuğun soruları anlaması için kendi anladığı şekilde özetlemesine imkan tanınmalıdır .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi