Özel Eğitim İçin Kullanışlı Araç ve Gereçler :)

Özel Eğitim bir çok aracın aynı anda kullanılabileceği bir daldır. bir çok insanın çöp olarak baktığı, işe yaramaz deyip atmak istediği bir nesne, ya da farklı amaçlar için yapılmış bir araç özel eğitim için çok yararlı ve kullanışlı bir araç olabilir. Ben , çöplerin yanından geçerken onlara dikkatli gözlerle bakan çok özel eğitimci tanıdım arkadaşlar:) sizler de görürseniz şaşırmayın.
Bazı araçlar ve kullanım şekilleri şöyle olabilir:
Boncuk kutusu(süper bir pekiştireç kutusudur.)
Belde taşınabilen çivi kutusu(boncuk kutusunu yanınızda taşıyamayacağınız için belinize takarak anında pekiştirmeleri kaçırmamak için)
Basmalı Tesbih(davranış saymaya birebir + sayı sayarken çocukların çok hoşuna gidiyor. Kendi kendine dönüt veriyor.)
Üstüne bir sürü amerikan bandı yapıştırılmış beyaz öğretmen önlüğü
Körüklü lavabo borusu(her şekile girmesi avantajıyla çok güzel üfleme aracı+dikkat aracı+içine top atamaya bayılıyorlar.)
Her boyutta Pet Şişe(marakas+kukla+labut+davul+yanları karşılıklı delinip boncuk sokularak dikkat aracı oalarak kulanılabilir+üst kısmı huni olarak kesilip eşleme vs. yapılabilir, rasgele bastırılıp boyanıp taç havası verilir.)
Muşamba
Halı kaydırmaz örtü
her türlü yoğurt kutusu
Zıt Kavramların öğretimi için aklınıza gelebilecek bir çok nesne.
Damacana Kapağı
Mandal
Parçalanmış Strafor(içine saklanmış bir nesneyi bulmak çok eğlenceli oluyor)
Silikon tabancası(araç yapmaya bire bir)
Tel
Çivi ve Tahta(çok güzel boncuk kaydırma para kaydırma oyunları hazırlanır.)
Cd
Kinder Sürpriz kutuları
Her türlü Mıknatıs
Ayakkabı Boyama Süngeri
Bu ve bunlar gibi bir çok nesne özel eğitimde çok işe yaramakla birlikte eğlenceli, ucuz ve yapmanın vermiş olduğu mutlulukla çok daha fazla mesleği sevmeyi öğretiyor. Herkesin Yaptığı mesleği sevmesi dileğiyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİŞLERİNİ FIRÇALAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI

"sarı" renk kavramı

VÜCUDUMDA NELER VAR? ünitesi ünite analizi